torsdag 17 januari 2008

Sömntuta

Goddagens.
Efter att ha varit vaken från 5.30 till ca 8.00 imorse så blev ja trött o gick o lade mig igen, satte på mig hörlurarna och lyssnade på rix. Somnade fort som attans och vaknade inte förräns efter tolv. Shit va trött jag var! Får lite dåligt samvete när ja vet att jag egentligen skulle kunna göra så mycket här hemma, men känner å andra sidan att det är ju NU jag ska passa på att vila om någon gång. 30 dagar kvar tills BF. Tiden springer verkligen iväg. Har nog aldrig längtat efter något så mycket som vi gör nu.

Har faktiskt hunnit med att slipa lilla väggen under trappen ner mot källaren som ja lovade M att göra, samt hunnit börja måla den. Så idag blir hallen i princip klar, förutom inköp av lampor till taket. Men det är ju sånt man kan fixa sen även när bebis är född, bara alla renoverings grejjer är fixade som dammar o stökar ner så fruktansvärt. Så snart väntar storstädningen, måste verkligen göra en grundlig rengöring av hemmet innan vi kommer hem från BB. Det har liksom inte varit riktigt rent hemma hos oss sen vi flyttade in för två år sedan. Hemskt att säga det men vi har faktiskt haft renoveringsprojekt under hela tiden som varit anledningen. men nu snart är det över! Sen ska M få börja på källaren, men där är det inte direkt så man stör sig av att det ser ut som hej kom o hjälp mig. Jag ska inte sätta min fot därnere förräns det blir till att inreda, den biten tar jag hand om.

Nu ska ja gå ner o kika om jag kan dra på ett till lager färg. Sen duschen o vidare till jobb.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej! vad roligt att du ska få barn, bara att gratulera!Det är en stor omställning men ack så underbart!