måndag 4 februari 2008

Då var även denna dag avklarad. Hos Bm gick det bra, allt var som vanligt, bebis ligger i exakt samma ställning som den alltid gjort. Börjat känna av ömheten i blygdbenet när hon skulle mäta magen, har alltid undrat varför hon frågar om det gör ont. Har alltid sagt nej det är lugnt, men idag hoppade jag nästan i taket när hon tryckte där. Det är bra sa hon, visar på att bebis kommit än längre ner nu. SF måttet var 36, hjärtljuden på stadiga 140.

Promenerade in till stan med Elin där vi uträttade ärenden och käkade lunch. Trevligt trevligt! Promenerade hem och efter det så har jag haft ett väldans tryck neråt, det ömmar, ilar, hugger och sammandragningarna blir fler och tätare och lite mer obehagliga än förut.

Elektrikern har varit förbi o kopplat lite el grejer åt oss idag, äntligen blir vi kvitt kabelvindan som vi dragit runt på övervåningen för att få ström till diverse nödvändigheter. Nu äntligen kan vi se på TVn i sovrummet igen OCH ha sänglampor! Hallelujah moment! Perfans med tv i sovrummet när bebis kommit, då kan man ligga där och amma och ha lite underhållning samtidigt. Imorgon är det en ny dag, hoppas solen skiner även då. Den gjorde underverk på mig idag, var inte alls lika trött som ja brukar. Imorgon ska jag till Hanna på lunch och sedan på sista föräldraträffen där vi ska prata om hur mycket omgivningen skall lägga sig i ,"om mormor får vara med" är temat. Intressant ämne tycker jag! Fick en ny tid hos BM, den 18 feb. Förhoppningsvis slipper jag gå dit med plus dagar, kanske jag får komma med bebis och skriva in oss istället!

Nu ska jag krypa upp i sängen igen och avnjuta lite tv tillsammans med älsklingen.

Inga kommentarer: