torsdag 17 april 2008

Sömn

Idag har vi inte gjort särskilt mycket, gumman är ju fortfarande sjuk så jag försöker begränsa oss lite då hennes humör inte är det bästa. Hon har iaf sovit kanon bra under natten, hon somnade kring 23-00 som vanligt och vaknade inte förräns 6.30 imorse för lite mat och blöjjbyte, vi låg i sängen och pratade lite och sen somnade vi båda om och dåsade lite till och från i sängen länge. Emmy sov till strax efter 12 på dan så jag hade mycket tid till annat. Plockade och städade lite. Attans så mycket grejjer det dras fram när man är hemma hela tiden, jag är inte direkt den bästa på att plocka undan direkt heller så saker blir lämnade lite här och var då man förpassar sig vidare till nästa rum. Men jag försöker att alltid städa undan när E sover, för det där om att man ska passa på att sova på dagen när hon sover, det klarar då inte jag av. Händer inte ofta att jag slumrar tillsammans med henne. Ser det som min chans att göra sånt jag vill, läsa tidnig, städa, diska,se på tv.

Sedan så sov hon från typ 16 till 19.15 ungefär. Då trodde jag det skulle va kört att få henne att sova i bra tid ikväll men hon somnade i famnen på mig medans jag såg på barnmorskorna på webtvn kl 22.30 ungefär.Härligt!

Imorgon var det tänkt att vi ska träffa Hanna och Bea på stan men jag tror det blir en innedag imorgon med. E är ju inte på världens bästa humör verkar det som. Får se, ska iaf ringa VC imorrn och höra om ögondroppar då jag misstänker att hon fått ögoninflammation....Nu blir det en macka och sen sängen. Godnatt!

Inga kommentarer: