torsdag 22 maj 2008

Sjukhuset

Pratade med sjukhuset igår. Mamma opererades i tisdags men hon gick på så mycket smärtstillande nu så hon mådde väldigt dåligt av dom och kunde inte prata. Väntar på att få besked om när hon ska bli flyttad till sunderbyn så man kan hälsa på henne. Annars har det inte hänt sådär jätte mycket, lillasyster bor ju hos oss nu undertiden mamma är på sjukhuset. Hon ska få stanna hos oss tills skolan slutar och hon ska på resa till södra sverige. Faktiskt rätt mysigt att hon är här. Igår var vi på stan, M var ledig så vi tog oss in och käkade lunch med Elin och Alex, sedan dök även Hanna, Anders och Walter upp och sällskapade. Trevligt! Hittade två linnen varav ett var för litet så det ska jag byta, orkade inte prova dom på affären. Har även knappat hem en beställning från Hm´s outlet på nätet. En cardigan och en bikini, billigt var det så M tyckte jag skulle passa på! Hannt även med en tur till mammas lägenhet, jag och syster städade och packade lite inför flytten. Hittade många gamla barnböcker som vi ska läsa för Emmy när hon blir större. Längtar!

Emmy har somnat vid 21 varje kväll senaste tiden, helt underbart! Och hon vaknar inte ens på natten och vill äta trots att hon ätit sista målet så tidigt. Imorse vaknade vi strax innan 6 och matade henne, sen somnade vi om till halv nio. Vaknade av att solen sken igenom persiennerna och kände att det var dags att kliva upp. Legat med henne på golvet i vardagsrummet och pratat, lekt under babygymmet och ätit frukost. Sen blev hon trött och jag la henne i sin säng där hon snällt somnade. Ska till Elin senare och pyssla, hör och häpna. JAG pyssla, ja vi får se hur det går. Har iaf köpt ett fint kort med ett urklippt hjärta där vi ska trycka Emmys hand eller fot i. Dessa ska vi sedan ge till farmor och mormor på söndag. Min första egna morsdag dessutom, häftigt. Inte för att jag tror jag kommer bli särskillt uppvaktad, min käre sambo är inte den mest romantiska typen. Men jag nöjjer mig fint med en kyss =)

Nu ska jag hoppa i kläderna och fixa mig innan bebis vaknar!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, nej men är det sant?! då blir ju vi grannar, haha :)
luleå är en liten stad... :D