onsdag 7 maj 2008

Underbara barn

Kan inte sova, gick o la mig 02.30. Vaknade 03.30 av att E ville äta. Hade iofs inte hunnit somna in så hårt då min hals jävlas med mig, retar och rosslar så jag hostar hela tiden. Kunde inte somna om då E ätit.
Legat och tittat på den underbara skapelsen vi tillsammans gjort. Vilket perfekt litet ansikte, allting är bara så perfekt. Pannans form, den lilla dalen mot hennes söta lilla pytte näsa, upphöjningen mellan näsan och den plutiga överläppen som man bara vill pussa på, sättet hon drar in underläppen på när hon sover, ja allt är ju så otroligt perfekt så det är skrämmande! Våran underbara dotter som vänt upp och ned på vårat liv, tagit oss med storm och tillför sådan energi och glädje i vårat liv.
Men visst, vissa dagar gör hon en spritt språngande galen. Men det glömms ungefär lika snabbt som hon fyrar av ett stort leende mot en eller tjuter till av glädje.

Helskotta så trött ja kommer va idag, måste inhandla halstabletter eller nått som lindrar min hals.

Inga kommentarer: