måndag 15 september 2008

Fick lära mig detta på kursen jag gick förra veckan. Om man har ett dilemma så ska man göra ett "ambivalenskors" som det så fint kallas, detta för att se över de bra och det mindre bra sidorna av ett dilemma man har. Exempelvis vikten som ofta är ett dilemma för oss tjejer, inklusive mig själv. Genom att man gör detta kors så ser man ju rätt snabbt vart man står i hur redo man är att göra förändringen och man får svart på vitt vad det är som får en att må bra. Man tänker som till en extra gång när man måste lista upp sakerna såhär.


Ett litet exempel på hur det kan se ut:





Ja ni ser vilka kunskaper jag har som lyckades knåpa ihop det här i paint så fint! Men ja, ni förstår. Ett litet tips bara om ni har något dilemma som ni sitter o grubblar över. Detta är iaf ett av alla dilemman jag grubblar på som gör att jag gnisslar tänder och biter ihop käken, som resulterar i att jag haft ont i huvudet de senaste veckorna när jag vaknat.

Har hunnit med att klistra in ytterligare lite bilder i Emmys album från de första veckorna med henne, men det är mycket kvar. Har även varit till Mia och bestämt vilka bilder vi ska framkalla av alla gravidfoton, nyföddsbilder samt bilder på Emmy som lite större. Men nu har vi de svåraste kvar, att bestämma vilka vi ska ha som förstoringar och till vilka vi ska ge bort bilder.

Imorgon ska jag jobba 16-21, trevligt! Nu ska jag seklart på singelmammorna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilket bra litet kors. jag borde skriva ett sådant där faktiskt, så kanske det händer saker här snart...

Anonym sa...

jag hoppas vi får en fin bild på emmy.. jag vill ha en bild på henne nu när hon e lite större! tror dom e roligare? eller?