lördag 6 december 2008

Mamma vandrar vidare

Nu har mamma vandrat vidare, inatt 00.11 tog hon sina sista andetag. Blandade känslor såklart. Sorgligt fast ändå skönt. Äntligen får hon lugn och ro. Det man säger om att hörseln är det sista som lämnar en är nog sant, det kändes verkligen som att hon hörde oss. Efter att hela dagen haft stängda ögon och hetsig andning så öppnade hon ögonen 10 min innan hon försvann samt att andningen blev lugn. Tack för de fina stunder vi haft tillsammans, jag kommer alltid minnas dig som den starkaste kvinnan jag kännt. Lilla mamma, jag älskar dig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Många, många kramar till er.

Anonym sa...

fy så jobbigt.
tänker på er

Anonym sa...

Alltid jobbigt när någon nära vandrar vidare, men hon har det nog mycket bättre nu och hon slipper lida.

Många styrke kramar från Annica

Anonym sa...

Tack så mycket!

Anonym sa...

Hej Sandra, du kommer nog inte ihåg mig - kusin Anna, min mamma (Gun) var Runos syster. Jag ville bara beklaga din förlust, jag vet vad du går igenom, mamma gick även hon bort i cancer för 7 år sedan.

Mia guidade mig till din blogg.

Kram,
Anna

Anonym sa...

Hej Sandra!
Jag vet vilken förlust du går igjenom, som Anna säger gick även våran mamma bort i cancer. Det âr så orättvist och jobbigt! Kom i håg att du alltid kommer att bära med dig alla goda minnen, och att din mamma alltid finns hos dig i ditt hjärta!

Kram,
kusin Jennie

Anonym sa...

Anna & jennie; jag kommer mycket väl ihåg er trots att jag inte var så värst gammal senast vi sågs =)Pratade just med Mia som sa att hon mailat er, va kul att höra ifrån er. Tack för era tankar, mamma kommer alltid finnas med i mina tankar. Hon var trots allt som hänt den som gav mig styrka att klara allt. Att se henne lida fick mig att kämpa. Ja ni förstår...hoppas allt är bra med er. Kram!