lördag 24 januari 2009

Nattligt

Emmy har tjorvat sedan vi la henne kl 20, hon vaknar titt som tätt och bara skriker rakt ut flera ggr så man måste gå upp till henne och lägga henne tillrätta och sedan vagga sängen (använder såna där vyssanlulltassar) eller mata henne. Såhär håller hon på till ungefär kl 2 varje natt från och till hela tiden. Oftast efter 2 så sover hon rätt djupt och vaknar bara för att äta och det vid typ 4-5 för att sedan sova vidare till 8-8.30.

Håller på i tvättstugan, kom på att vi var tvugna att tvätta kläder och vi hinner inte imorgon då det är fullspäckat schema med en sväng till stan, påbörja golvläggning och sedan göra sig iordning för fest. Vi kan tvätta hela nätterna då han som bor granne med oss och tvättstugan är döv och inte störs av ljudet från tvättstugan, det är det enda bra med att ha han som granne! Haha. Kommer inte vara klar där förräns kl slår 2 ungefär. Lika bra det då jag ändå får springa upp till Emmy med jämna mellan rum. Nu undrar ni säkert varför det alltid är jag som gör det, jo för M han jobbar ju som sagt för det mesta så han måste ju få sova. Plus att jag är kvällspigg och är oftast ändå vaken sent så jag kan lika gärna gorma med henne då, men då tar M alla mornar när han är ledig så jag får sovmorgon plus att han nästan alltid kliver upp de tidiga mornarna och matar henne då hon vill äta. Så på så sätt får jag ändå rätt sammanhängande sömn under senare delen av natten/morgonen. Då vet ni om ni undrat ;)

Idag har vi iaf fördrivit massor av tid på stan tillsammans med hela mammagänget, 6 ungar och 5 mammor. Fullt ös. Inhandlat lite presenter, strumpbyxor och byxor åt Emmy. Sen vart det inge mer, glömde helt bort att köpa hudcremen jag tänkte köpa och ett läppglans. Får se om jag lyckas komma ihåg det imorgon då jag tänkte hinna in utan Emmy och kanske hitta något fint till kvällen som jag kan ha på mig, det får helst vara på rean också! Hoppas kan man alltid, men det slutar oftast med att jag blir galen och sliter mitt hår och skiter sedan i allt för att jag inte kan bestämma mig.

Blev inte alls någon myskväll med god mat eller så idag. M kom hem senare än planerat från jobbet och orken för att laga något speciellt fanns inte så det blev korv o makaroner IGEN för våran del. Snabbt och enkelt. Efter att Emmy somnat så gick M ner i källaren och gjorde lite småfix medans jag såg på let´s dance. Rätt åt Blondie att hon åkte ut, klarar verkligen inte av hennes överentusiastiska attityd. Jag diggar Laila, kvinnan kan röra sig! Dock så kan hon tona ner sig lite, skyla lite hud för hon ser mest tantigt slampig ut tyvärr.

Nu ska jag gå och kolla till tvätten, glömmer alltid hur länge sen det var jag satte i den....

Inga kommentarer: