torsdag 1 januari 2009

Nyår

Emmy är inte helt frisk ännu. Igår kom bakslaget, hon var kinkig hela dagen, inklusive kvällen och natten till idag. Vi trotsade det och åkte iväg på systers 30 årsfest. Förta delen av kvällengick rätt okey. Lite kinkig men ändå tröstbar så länge hon fick vara i famnen, men efter 22 var hon väldigt trött och hade svårt att få ro. Vi åkte hem strax efetr 23 så vi skulle vara hemma till tolvslaget. Väl hemma så somnade hon i min famn (enda stället som går att sova på när man är sjuk tydligen). Jag och M firade tolvslaget med varsitt glas cola och en puss och tittade på fyrverkerierna genom vardagsrumsfönstret. Emmy vaknade sedan vid 4 tiden och var otröstbar (som de senaste nätterna), bara att kliva upp och gå ner med henne. I soffan kunde hon somna i min famn i ca 20 min för att sedan vara vaken i ca 1 timme och leka ganska smärtfritt utan desto mer gråt. Men sen var det bara att säga godnatt till damen igen. La henne efter 5 någongång och sedan vaknade hon igen vid 7, men då fick M kliva upp med henne så jag fick sova ut. Nu sitter vi och väntar på att de ska ringa från vårdcentralen så vi får komma in med henne och kolla om det är öronen eller något annat som spökar för lilla damen.

Emmy på kalaset.



Klurar på golvet.



Morgon/nattlek i soffan.

Inga kommentarer: