måndag 9 februari 2009

Gumman kan!

Vilken natt. Emmy har tjorvat och gormat HELA natten, från det att jag la mig strax efter 23 till att vi klev upp imorse kl 7. Jag är trött! Så idag är mitt humör inte vad det borde vara. Men med lite kaffe så ska det nog ordna sig, det står just nu och drar sig så snart får jag i mig det svarta guldet.

Emmy är iaf trots nattens bravader på toppenhumör, hon står bredvid mig och dansar till Lady Gagas "Pokerface". Vi har en pekbok där hon pekar på ankorna och säger "Gakka" eller liknande, samma säger hon till sina badankor så vi antar att det är det hon menar. När hon ser fåren i boken eller fåren på tv reklamen så bräker hon på sitt sätt. Så söt! När hon tar en mössa eller socka så sätter hon de mot huvudet och fötterna, duktiga tjejen! Vi brukar en gång om dagen alltid sätta på musik och verkligen dansa loss, Emmy tycker det är skitskoj och skrattar gott åt att mamma ser så rolig ut. Sedan brukar vi även dansa tillsammans och då somnar hon nästan i min famn.

Nu ska ja dricka mitt kaffe så jag blir människa igen. Åh vad jag är sugen på en fika i stan, nu får gumman allt se till att tillfriskna så man får ta sig ut och träffa lite folk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet precis hur det känns. Har haft några sådana nätter nu på sistone. Men som sagt, kaffe brukar göra susen! Hoppas ni får en bra dag!