söndag 15 februari 2009

kalasande!

Gumman har blivit ETT år idag. Hur sjukt är inte det!? Tiden verkligen rusar fram när man har barn. Det får en att tänka tillbaka på tiden innan vi fick detta underbara lilla yrväder in i vårat liv. Vad gjorde man då av all tid? En månad då kunde kännas som en evighet, men nu bara "swoschar" tiden förbi en utan att man hinner med. Det är fullt ös varje dag och man hinner inte ens tänka ordet långtråkigt eller känna att man inget har att göra. För med barn så har man saker att göra HELA tiden. Men det är kul fast ibland oerhört påfrestande!

Idag slog tanken mig på att vi ju ska ha ett till barn i framtiden, hur får man allt att gå ihop då? Allt det här med att få tiden att räcka till är ju liksom nog svårt nu, hur blir det inte då med en till liten individ som med en vilja av stål tar över och bestämmer över ens liv!? Skrämmande och spännande på samma gång!

Idag har jag och Emmy lekt på golvet i vardagsrummet i 3 timmar utan att jag ens hannt reflektera över hur snabbt tiden gick och att hon plötsligt skulle gå och lägga sig. Som sagt, tiden går fort när man har roligt!

Annars då, vi har haft ett litet (?) kalas för gumman. Nära och kära kom och firade våran tjej och resultatet av det blev måååånga presenter som nu pryder vårat vardagsrum/hall och köksgolv. Ja dom är överallt för de är så många!

Senare på kvällen promenerade jag och mina två systrar till mammas grav och satte granris, tände marshaller och gravljus. Fint. Många tankar fördes till mamma/mormor som inte fick uppleva min dotters ett års dag, det är tungt att veta att hon aldrig ens kommer kunna komma ihåg mormor utan bara få saker om henne berättade för sig. Har en bild på mig och mamma i vardagsrummet som Emmy pekar på när man frågar henne vart mormor är, sötisen.

Idag vart det ett till kalas, den här gången hos min gudson Walter som blev tre år. Storkillen! Han, en till tjej och Emmy for runt och härjade i lägenheten så man fick knappt någon lugn stund att sitta och fika men det var trevligt iaf. Emmy somnade dock påväg hem i vagnen, klockan var då vid 17 så ikväll somnade hon inte förräns efter 21.


Här kommer lite bilder från kalasandet.

Emmy med sitt troll som hon bär runt på hela tiden


Emmy och kusin Rafael

Presentöppning!

Nu ska M sitta vid datorn så jag får snällt lämna över. det här inlägget tog mig år och dar att knåpa ihop!

2 kommentarer:

minnapinna sa...

Grattis Emmy i efterskott!

Anonym sa...

Minna; tack tack /emmy