söndag 26 april 2009

Malmö

Nu har jag packat väskan och imorgon bär det av hemåt till Luleå igen. Vemodigt! Har varit supermysigt att vara här med syster och man trivs ju så bra i det fina vädret också. Känns mindre kul att komma hem och veta att man måste klä sig mer än vi gjort här. Idag har vi iaf haft kanonväder med 27 grader varmt, dock blåser det ju rätt mycket så det svalkar litegranna iaf. Idag tog vis oss till en nöjespark med tivoli och djur. Emmy har trivts som fisken i vattnet kikat på djuren och lekt lite i gräset. Vi har även hunnit promenera massor, gick bla till ett område som heter "Bo 01" där även Turning Torso står. Detta område är fantakstiskt häftigt ur arkitektisk synvinkel, och jag kan lova er att det är nog inte billigt att bo där. När man går efter strandpromenaden där så ser man över till Danmark hur häftigt som helst. Och idag var det fullt med folk som picknickade och solade så det liknade rena utlandet där. På köpet fick jag med mig ett antal skavsår som jag nu får lida av, slänger skorna jag hade för dom kommer jag aldrig mer vilja använda!

Att resa med Emmy har varit skitskoj, hon har varit superhärlig att ha med och saker som sömn och mat har funkat klockrent. Sånt är ju som sagt rätt viktigt. Men jag har oroat mig i onödan, hon har sovit riktigt bra i dubbelsängen tillsammans med mig. Nu hoppas jag bara att hon inte får för sig att hon ska sova med oss i våran säng om nätterna.

Nu ligger syster och sover bakom mig i soffan, jag ska bara skriva detta inlägg och sedan ska även jag krypa till kojs. Imorgon åker vi med flygbussen till Sturup kl 9.40 och planet går 11.25 till sthlm, sedan måste vi vänta på arlanda i 4 timmar tills vi får åka hem. Sen får jag gosa på älsklingen som väntar på oss där hemma. Har saknat honom, allra helst hade jag ju faktiskt velat ha honom med hit.

Jaha, det verkar inte vilja fungera att ladda upp bilder här så ni får hålla tillgodo. Jag lägger in dom när jag kommit hem istället!

Inga kommentarer: