torsdag 28 maj 2009

Bra och dåligt!

Idag har det varit en blandad dag. Både bra och dålig. När Emmy skulle sova sin lunchlur så blev även jag stört trött och sov i nästan två timmar jag med, men det behövdes! Dock vaknade jag med huvudvärk. Mjölken var slut så det var bara att promenera till coop om jag skulle få i mig mer kaffe än den halva koppen jag tvingade ner imorse utan mjölk (huvva) Kan vara därför jag var så trött också, för lite kaffe...

Efter promenaden till coop så fick gumman springa ut och in på altanen, oj så nöjd hon var. Nuförtiden så blir hon skogstokig när man går in efter en promenad tex. Hon vill verkligen vara utomhus. Tur vi har grind mot hallen så hon inte smiter iväg (för nu kan hon dessutom öppna dörren om man glömt låsa) jag drack under tiden mitt kaffe och åt en liten chokladboll (oops!).Senare kom lillasyster och vi klädde oss för att kila till mammas grav och sätta blommor som vi köpte. Även någon annan hade kommit ihåg henne och satt blommor. Upptäckte att raden ovanför mammas grav så ligger det bara barn, huvvaligen. Det stack till i hjärtat. Hoppas våran tjej får förbli frisk, inte råka ut för någon olycka och leva ett långt lyckligt liv!

Gumman somnade i vagnen på vägen till graven och sov hela tiden tills vi kom hem vid 17 tiden. När M kom hem så käkade vi middag och jag stressade sedan iväg till jobbet, när jag kom hem efter 21 så hade gumman nyligt somnat. Inte konstigt att hon var vaken länge....

Imorgon ska M fara och slänga skräp från källaren samt föra en byrå vi har i källaren tillen gubbe som ska slipa och måla den åt oss. Sedan ska M påbörja golvläggningen i andra rummet i källaren. Jag och Emmy ska nog ta oss iväg nånstans. Men det blir nog inte förräns hon sovit sin lunchvila, för hon blir arg som ett bi omhon inte får sova nog länge och det gör hon inte någon annanstans än hemma tyvärr.

2 kommentarer:

Leja sa...

kul med renovering i källaren! roligt hade det såklart varit med bilder också :)
Ni har rivit ut väggen mot gången, va? Vi funderar på det vi, men ekonomi och pengar...

Vill ni ha farstukvisten där förresten?

Sansis sa...

Leja; ja jag vet jag är urkass på det där med att fota. Men mycket beror på att våran dator har vareit så extremt sölig att ladda upop bilder på. Mern nu har vi en ny snabb en så jag ska verkligen fölrsöka bli bättre på att fota! Js vi har tagit bort väggen och det blir stor skillnad om man tänker göra om. Vi bara väntar på en farstukvist! hade varit såååå bra med en, det höjjer ju värdet på lägenheten också. Fattar inte varför man inte skulle vilja ha en...vi har ju inte de största hallarna direkt =/