torsdag 14 maj 2009

Sol!

Oj vad klockan går fort! Idag har det varit en alldeles perfekt dag. Denna har jag att tacka Hanna för! Vi mötte upp henne och barnen på coop vid 11 tiden där vi handlade lite lunch och fika (jag höll mig från bullarna!!) sedan promenerade vi hem till oss och fixade iordning maten, jag passade på att tvätta kläder samtidigt. Efter lunch så var det dags för emmys lunchvila så jag la henne i vagnen och drog några drag ute på altanen och där sovhon i ca 2 timmar medans jag och Hanna pimplade kaffe på framsidan, Walter lekte och lillasyster Tyra sov också. Solen sken och det stekte riktigt på oss, efter 3 ½ timme utomhus så gav vi upp. Hanna och barnen gick hem till sig. Jag och Emmy stannade dock kvar på gården en stund i väntan på att M skulle komma hem och sedan blev det jobb för min del resten av kvällen.

Imorgon väntar en 1 ½ timmes bilf'ärd och sedan är vi framme i Övertorneå där vi ska tillbringa helgen. Kul att hälsa på alla M´s släktingar igen. Var ett tag sedan vi sågs! Det ska tydligen bli fint väder även där i helgen och íngen är gladare än jag! Kommer bli supermysigt att kunna vara utomhus hela dagarna och sedan avsluta med en bastu och några kalla öl! Någon sovmorgon kommer det nog också bli då Emmys farmor kommer vara med henne på morgonen, skööönt!

Inga kommentarer: