måndag 23 november 2009

Hej och hå. Idag har det varit fullt upp. Vaknade klockan sju, trodde dock jag skulle få sovmorgon då hon inte somnade förräns vid nio igårkväll. Vi klev upp, gjorde frukost och lekte lite. Hippsvipps låg jag på soffan, ruskigt trött och passade på att vila ögonen en stund medans emmy såg på barnprogram. En bra stund senare vaknade jag av att hon tryckte något hårt i ansiktet på mig. Tittade upp och såg att hon lyckats pilla bort mellanslagstangenten från datorn, alla saker vi har under vardagsrumsbordet låg utspridda i hela vardagsrummet och mesta delen av hennes leksaker låg i hela lägenheten. Ja, hon har haft att göra medans mamma vilat. Jisses så trött jag var. Jobbade ju hela helgen, emmy har varit med famror och farfar från lördag till söndag eftermiddag. Pussade och kramade på henne så mycket igår när hon kom hem att hon till slut bara sa "Näää mamma" och puttade bort mig. Jobbigt med en kramsjuk mamma...

Iaf, idag drog vi oss iväg till stan. Passade på att fynda ett par jeansleggings (ja som alla andra i denna stad har...) Sååå välbehövt och så sköna! Sen blev det en lunchdejt på roasters, gumman vägrade dock äta maten vi tagit med så hon knaprade på lite bröd och sprang upp och ned för trappen och låg på golvet tillsammans med sin lilla tiger som hon gärna vill ha med överallt nu. Sedan bar det av till fam. carlberg där Emmy och Alex lekt super bra tillsammans. Vi fikade och satt och pratade i 4 timmar och barnen har inte bråkat alls i princip. Dom har nog saknat varandra för det har varit lite dåligt med lekdejter på senaste. Mycket trevlig dag med andra ord! Hon somnade som en stock när vi kom hem nu vid åtta. Jag har städat undan oredan vi lämnade imorse, nu ska ja krypa ner under täcket i soffan och glo lite på tv.

Inga kommentarer: