torsdag 25 februari 2010

kalasfirandet i bilder

Idag blev det lite inköp på stan, hade nämligen ett presentkort på Hm som damp ner i brevlådan för någon dag sen. Perfekt då jag är i behov av kläder, fast när är man inte det...? Blev iaf ett par leggings med skinndetaljer på och en finfin sjal. Lite vardagslyx skadar ju aldrig! Mitt humör blev då definitivt bättre när jag fick shoppa lite. Sen hämtade jag gumman från dagis, en superglad tjej mötte mig med öppna armar och kastade sig runt min hals och sa stolt åt alla barnen "MIN mamma kommit" och så fort någon närmade sig mig så klamrade hon sig fast runt min hals och kramade på mig. Tror ni man smälter!? Kan säga att min eftermiddag blev den bästa ever, gud så jag saknat henne! Väl hemma så fick hon hjälpa mig med disken, det gör hon då så gärna. Sen lagade vi lite mat och resten av kvällen har vi myst på i soffan med böcker, musik och lite dans i hennes rum. Sen blev hon trött och bestämde sig för att hon minsann skulle sova. Ja vad gör man? Bara att dra på pyamas och börja med läggningsrutinerna, klockan var då 18.15!

Imorgon ska det vara smällkallt tydligen så det blir nog inte någon längre utflykt för våran del. På eftermiddagen ska hon till dagis för att stanna över natten då jag jobbar kväll, känns otroligt jobbigt att måsta ha henne där över natten så nära inpå att hon kommit hem men jag kan inte tacka nej till jobb som sagt. Hon ska även vara där lördag natt och sedan måndag,tisdag och onsdag hela dagarna.

Har lite bilder från kalasfirandet, dock glömde jag ta fram kameran när alla vännerna var här. Kom bara ihåg att fota när morfar och mostrarna kom, bättre det än inget! Tack allesammans för de fina presenterna också! :)

Hon älskar att duka upp och bjuda på kaffe och mat. Tiger och Puh är hedersgästerna :) Halsband och armbanden vill hon gärna ha på sig, hårklämmor har vi börjat med så smått. Hennes hår ser ju annars rätt taskigt ut (ingen direkt frisyr att prata om...) men allt för ofta åker klämmorna av. Bara kul en stund att spegla sig när man tagit på dom.

Inga kommentarer: