söndag 11 april 2010

Då var helgen över

Helgen över. Igår jobbade jag kväll på gården och sedan vidare till macken för nattjobb. Gumman var ju hos farmor och farfar. Imorse (idag) när jag vaknade så var det strålande sol. Drog på mig kläderna och promenerade till T som var tvungen att följa med mig på promenad runt sjön fastän han var lite småbakis efter lördagens festligheter. Efter det tog vi oss till toscana och avnjöt en god middag, Bakis pizza med förrätt bestående av bruschetter (trror ja det heter...?) små rostade mackor med nån slags olivolja, vitlök och tomat samt parmesan på. Mums! Pizzan var också grym, de smakar inte alls som en vanlig flottig pizza från matstället. Lite lyxigare variant helt enkelt. Efter det for vi hem, inväntade gumman som kom från farmor och farfar och då drog vi direkt vidare till T´s föräldrar för fika och lek. Emmy fick en superfin nalle som hon nu sover med. De har lekt massor hela kvällen, skönt när man kan sitta och fika i lugn och ro och någon annan roar henne :) Hon somnade direkt när vi kom hem, tror jag det. Först ute hela dagen i stugan i det fina vädret och sedan busa tills man stupar!

Imorgon är det jobb hela dagen, ska på dollar från 9 till 18. Emmy ska på dagis då. Skönt att de börjar rulla in mer jobb....! Får mitt sommar schema från dollar den här veckan, då ska ja planera in lite tider på macken också då jag mest troligt bara får 75 % schemalagt på dollar....

Nu är T och spelar tvspel med grabbarna hos sig, han kommer sen hit och sover. Imorgon får vi skjuts till dagis och jobb. Fan så ja längtar efter att kunna ta körkortet....

Åh, snart snart snart!!!

Inga kommentarer: