fredag 4 februari 2011

Idag gjorde vi morgon strax innan fem tiden, försökt förgäves att få gumman att somna om i våran säng men halv sex gav jag upp då det bara var en massa gorm hit och dit. T ska ju upp och jobba så jag klev upp med damen så han får ligga ifred och sova lite till. Väl uppe då var INGET bra, pyamasen skulle av, klänningen satt fel, strumpbyxorna kliar, ALLT ALLT ALLT var fel. Sa jag ett ord som hon tyckte var fel så skrek hon rätt ut så tårarna sprutade. Ja, VEMS morgon humör har hon fått undrar jag, inte är jag väl riktigt SÅ hemsk om mornarna. Eller? Så idag blir det en lunchvila vid 11 till 12 och sedan gör vi nog natt tidigt för damen. Det tar alltid en till tre nätter innan hon får tillbaka sina timmar efter hon varit hos pappa, där kliver dom ju upp vid fem tiden. Här somnar hon mellan 19-20 och kliver hon då upp fem, ja då är hon ju back tre timmar bara där.

Hon är verkligen på pricken med sina tider, man märker direkt på henne när hon sovit för lite. Är era barn så, att bara en timme sömn mindre kan göra så stor skillnad?

Nu äter hon sin frukost och snart är hon tillbaka till sitt vanliga söta jag. Jag ska dricka mitt kaffe och fixa för frukost till älsklingen som strax ska kliva upp. Vad dagen har att erbjuda får vi se senare, kan bli ett pass på gymmet senare om lillasyster är barnvakt under tiden!

Inga kommentarer: