onsdag 2 mars 2011

Igår efter en tur på stan kom jag hem med en klänning, två sjalar och två ögonskuggepaletter som kostade endast 25 kr st, ni vet dom där tripple eye shadows paletterna som annars kostar över 100 kr, riktig fynd! Hade ju en sån där 150 kronors check från HM som kom hem i brevlådan förra veckan så min shopping kostade mig inte så mycket ändå. Lunchade med Elin gjorde jag också, det var lika trevligt som vanligt! Tiden gick så fort, alldeles för fort! Sen mötte jag upp älsklingen som hade jobbat klart för dagen, han åt lunch/middag på TA:s och jag drack en kaffe för att sedan möta upp lillasyster och hjälpa henne med en skoluppgift. Fina lilla lillasyster, hon fyller ju för tusan 18 år i oktober. Helt sjukt, hon är liksom fortfarande min lilla tös som inte ska använda högklackat eller utmanande kläder för hon är ju så ung....nä just ja, det var hon ju inte. Huvvaligen vad tiden går fort! När jag kom hem var klockan nästan sju och svärfar satt i soffan med älsklingen och laddade för hockey. Jag satte igång att vika tvätt och slänga i en maskin, varvade med att se hockeyn och sitta vid datorn.

Önskade att jag hade gumman hemma, tiden blir liksom mer meningsfull när hon är hemma. Man känner sig verkligen överflödig i livet utan barn, lite "vad gör jag för vettigt egentligen av min tid". Visst är det ibland skönt med en andningspaus i föräldraskapet men jag skulle inte klara av att vara ifrån gumman mer än jag är, känns nog hemskt att vara det varannan vecka och jag kan inte tänka mig hur det ska bli om något år om hon ska få något syskon och syskonet är kvar hos oss medans hon får åka till pappa. Kan börja grina av bara tanken. Huvvaligen! det sista jag vill är ju att hon ska känna sig bortvald av oss/mig när hon ska åka till pappa.

Idag är en dålig dag, känner mig inte sugen på att göra något. Hade egentligen helst av allt velat lägga mig under täcket. Men jag tog mig upp och gjorde mig frukost iaf. Väntar mest på att tiden ska gå och gumman ska komma imorgon.

Inga kommentarer: