måndag 7 mars 2011

Igår såg vi solsidan, Big brother och en film "Due date" som jag för övrigt somnade till sista 20 min. Kändes som att den aldrig skulle ta slut. Ang BB så är jag helt fast, T skrattar åt mig när jag slår över direkt på Live kanalen efter att det gått på Tv11 för att jag är så nyfiken på vad som händer. Skulle lugnt kunna ha på live kanalen dygnet runt som bakgrunds tv bara. Älskar ju att studera folk, T är likadan så vi kan sitta på fik och kolla folk hur länge som helst eller som när vi var i Turkiet kunde vi sitta på restauranger och gissa vad folk arbetar med, hur de lever och är osv. Kul! :)

Idag vaknade gumman lite friskare, hon har tagit sig ur soffan och leker faktiskt lite samt fått i sig mer än halva smörgåsen och lite russin. Inatt har hon sovit betydligt bättre än förgående, jag hurrar! De som säger att de inte är beroende av speciellt mycket sömn kan komma tillbaka efter de fått barn och berätta om de känner samma sak. Jag var en sån förut, jag trodde jag var omänsklig och kunde vara vaken dygnet runt och funka men så är inte fallet nu har jag insett. Mitt humör spårar totalt när sömnen blir avbruten och jag inte får sova det jag behöver. Jag fasar för den dagen då ett litet syskon tittar ut, T är sjuuuukt svårväckt och jag inser att jag är den som kommer få springa fram och tillbaka eller åtminstone först sparka upp honom ur sängen för att ta hand om bebis och då är ju hela grejen med att dela nattpassen helt onödiga om båda ändå är vakna för jag har rätt svårt att somna om också. Jaja det är inte aktuellt nu iaf så jag får helt enkelt njuta av att ha en stor tjej som faktiskt sover bra om nätterna!

Idag jobbar älsklingen i luleå, egentligen skulle ha jobba uppåt landet och sova borta 2 nätter och sen komma hem onsdag för atts edan åka vidare till sthlm torsdag till fredag. Men han ändrade om sin rutt till nästa vecka för han ville hinna vara hemma med oss medan vi har gumman hemma.

Nu står gumman och dansar framför spegeln och ropar att hon vill höra "all the single ladies". Bara att lyda!

Inga kommentarer: