tisdag 19 april 2011

Hoppas hoppas hoppas det blir en tjänst till övers för mig till hösten. Blir tokig av att gå i ovisshet om framtiden. Vill ha det tryggt och stabilt och veta vad som väntar för dagen och lite spontanitet då och då är pricken över i:et. Sen jag fick barn så har planering blivit a och o i mitt liv, man lever efter klockan helt och fullt och än så länge har jag bara ett barn, hur ska det bli sen?! Tidsnazist kommer jag bli....

I söndags for jag på Pippi showen i coop arena tillsammans med gumman och T´s mamma. Så underbart att få följa med och se henne i extas när pippi kom ut på skeppet och vinkade. "pippi vinkade till mig!" skrek hon i falsett, "Pippi! Heeeej!!" och när vi skulle gå därifrån började hon stortjuta över att pippi inte kom tillbaka, hela vägen till bilen rullade det stora krokodiltårar ner för hennes kinder. Men ett fint minne har vi att titta tillbaka på!

På måndag myste vi på hemma, tog en promenad i stormen till affären. E tyckte blåsten var superkul och sprang själv nästa hela vägen dit och hem. Efter det kom moster sessan och sällskapade, vi gick ut och spelade fotboll på gården och kastade freesbee och sedan gick vi ner till miljögården där vi kikade på djuren. Alltid lika mysigt! Vi stortrivs verkligen här ute, känns som hemma! Bara närheten till T´s föräldrar gör det så mycket härligare, bara kunna kila över och ta en kaffe eller om man behöver låna något. Idag har vi jobbat och t´s pappa hämtade E från dagis och spenderat eftermiddagen ute och cyklade. Jag kom hem efter åtta då E sov och älsklingen hade fixat middag åt oss. Mysigt. Nu har vi satt upp rullgardiner i vardagsrums fönsterna, inifrån blev det bra men utifrån ser det muppigt ut då det är mörkläggningsgardiner (solsida!) och inte släpper igenom något ljus inifrån och ut när det är mörkt ute. Kanske ser bättre ut i dagsljus...jaja, nu är dom där iaf!

Imorgon slutar vi båda 16 och då ska vi iväg och fixa inför torsdagens middagsbjudning. Vi måste bara klura ut vad vi ska bjuda på också, kanske blir grillspett med tillbehör och någon efterrätt....

Inga kommentarer: