söndag 10 april 2011

I fredags kväll fick vi ett ryck och drog ut gamla golvet i sovrummet och la in det nya valnötsgolvet. Snyggt blev det och snabbt gick det. Jag påbörjade även ett målarprojekt, en gammal malm byrå i ek blev vit och grundmålning av en stor spegel som vi ska spruta silverfärg på blev också gjord. Nu står de ute i garaget och väntar på sista finliret. Sovrummet börjar bli riktigt mysigt. Nu behövs det bara överkast, sängkappa och sängbord och en matta.

Idag har jag varit och inhandlat lite prylar. Ett bokstöd, två ljusfat med tillhörande ljus samt lite andra dekorationsgrejer. Tanken var att jag skulle hitta sängbord men orkade inte dra mig ut till storheden på EM. Får bli en annan dag. Ska kika lite på nätet och se om jag hittar nån nätbutik som har nått att erbjuda.

T är nu i Gällivare och jobbar fyra dagar. Trist. Han är så fin, byter veckor då han har mycket att göra så det passar in att kunna vara lite mer ledig och sluta tidigare när vi har E hemma. Saknar honom redan! Ikväll blir det en tidig kväll, vi kunde inte somna förrän efter två inatt och klev upp sex i morse, tungt!

Inga kommentarer: