onsdag 11 maj 2011

Idag skulle jag vara ledig men tog ett extra dagpass, dagen gick fort och vi hade FULLT ös på lagret idag. På lunchen sov jag i ca 45 min, galet så trött jag var. Kan bero på voltaren tabletten jag tog på morgonen mot den mest troliga muskelinflammationen jag har i axeln/ryggen eller så är det allergin.

Underbart det är att sluta samtidigt som älsklingen och vi kan hämta gumman tillsammans från dagis. Eftermiddagarna är så mysiga (oftast)! Idag tog vi en extremt slapp eftermiddag ihop, efter maten kröp vi ner i soffan under täcket och slog på alla barn i bullerbyn och låg tillsammans allihopa i soffan. Sen var det kvällsfika och godnattsaga. E har börjat säga att hon inte vill sova själv, hon leker med lite leksaker i sängen tills hon somnar. Nuförtiden har hon även börjat kliva ur sängen och springa omkring i sitt rum och hämta mer grejer, då får man säga till någon gång men sen somnar hon.

Imorgon är vi lediga jag och hon. Vi ska gå till djuren och kolla, hon är alltid lika förväntansfull och det är verkligen ett bra tidsfördriv! Sen kanske vi tar oss en sväng till stan och kollar lite, det brukar ibland vara uppskattat beroende på hennes dags humör!

Ikväll har vi tillbringat kvällen med något mindre trevligt, tvättmaskinen lade av mitt i en tvätt och vägrade skölja eller tömma ur. Så vi har tömt, rengjort filter och torkat (liter vis med vatten över golvet råkade det bli...) och torkat lite till. Nu kanske den funkar, slog på ett program så vi får vänta ett tag till. Annars hoppas vi ha kvar garanti pappret de förra ägarna sparat åt oss...någonstans....

Inga kommentarer: