tisdag 21 juni 2011

Skitväder idag igen, det tar verkligen ner humöret. Dagarna går sakta när man inte har någon lust till att göra något. Orkar inte ens ta mig med buss till affären för att handla så nu väntar vi på att T ska komma hem med middags ingredienserna. Så vad har dagen bjudit på då. Ja, gumman vaknade tidigt idag så förmiddagen har känts evighetslång. Satte igång att möblera och sätta upp lite foton på väggarna i gummans rum. Blev väl sådär, inte alls nöjd med möbeluppsättningen hon har men de känns inte som prio ett att köpa nytt dit. Det funkar ju liksom...

Mycket funderingar har hon. Mycket frågor om vart vi var förut, när hon var liten bebis. Vart vi bodde, vart pappa bodde osv. Idag kollade vi på kort från när hon föddes, hon har ett album (som dock står ofärdigt...) med bilder från när jag var gravid och kort på lilla familjen då. " där pussas du och pappa" "vart var tomas då?" "bodde han med oss?" osv osv...mycket funderingar som sagt...

Imorgon är det jobb för min del, sen lediga många dagar tillsammans med gumman. Hoppas på bättre väder så man kan hitta på något. Imorgon ska hon få vara med farmor eftersom hon har sommarlov och jag inte fick mitt pass bortbytt. Nu ska jag städa undan lite i köket så ja kan börja fixa till middagen.

Inga kommentarer: