onsdag 7 september 2011

Trappan i sitt ursprungliga skick


Efter två varv målarfärg. Sån skillnad dock ett skit göra jag helst sluppit.

idag har jag jobbat från åtta, kom hem fem och satte igång direkt med att slipa räckena. Två sliptimmar senare var jag klar och en aning dammig. Men satte igång direkt med att måla det sista varvet (hoppas hoppas) på trappen. Räckena ska vi skruva upp imorgon och måla dom på plats någon annan dag då det passar. E kommer ju hem imorgon så räckena måste dit så hon inte trillar ju! På fyra timmar hann jag slipa, måla och städa huset! Grymt effektivt!

Nu ska jag lägga mig med datorn i sängen och se arga snickaren. Imorgon väntar min åttonde arbetsdag på rad. Börjar kännas i kroppen. Måste dock säga att att mina rosenrots tabletter gör susen, annars hade jag somnat ståendes flera dagar i rad. Känner mig myyyycket piggare och gladare!

1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan,
jag heter Vendela och jobbar på Byggla. Vad fint resultatet blev, du måste vara mycket nöjd. Jag skulle tycka det var roligt om du vill lägga upp det på Byggla. Antingen startar du ett projekt på http://byggla.se eller så mailar du mig! Du kommer få ett litet tack för det.
Hoppas vi ses på Byggla!
/Vendela