fredag 4 november 2011

Fredagsfix

Vilken natt. E vaknade vid halv fem och skrek, grinade och vägrade lägga sig. Hon sa att hon inte var trött ( vilket är en omöjlighet då hon somnade sent igår och verkligen inte sovit nog mycket!) till sist fick jag lägga mig med henne och nästan hålla fast henne för hon sparkade vilt och tänkte kliva upp. Aldrig, halv fem stiger man inte upp här iaf! Efter två minuter liggande bredvid henne sov hon igen iaf och jag kunde smyga ner för trappen och lägga mig och vi alla sov vidare till halv nio. Mer passande tid att stiga upp!

Tror det är omställningen från pappas tider och våra tider som gör det bökigt för henne. Hos honom måste hon vara på dagis 05.45 och med andra ord stiga upp kring fem tiden. Vilket innebär att hon då måste gå och sova kring fem - sex på eftermiddagen för att inte förlora sina 12 timmar som hon bör få....inte humant enligt mig...

Idag är vi lediga och vi ska in på stan till frisören så hon får klippa luggen och lite i håret på gumman. Spännande tycker hon! Sen ska vi gå och kolla efter en kjol eller klänning! Ikväll ska vi ha middag hemma, bjudit in svärföräldrarna och Tomas syster. Blir lyxmos med parmesan och någon köttbit till som ska bli flamberad i cognac och en suuuupergod lök& rödvinssås! Det vattnas i munnen på mig redan! Nu ska vi mysa på lite här hemma och känna lugnet och sedan kolla bussarna till stan. Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: