torsdag 24 november 2011

Igår blev det ingen synkoll då hon vi skulle gå till var sjuk. Typiskt! Men en fika med M blev det och det kändes bra. Undrar vad gumman tänkte när vi allihopa var på fik tillsammans....

Inatt gjorde jag något som inte hör till det vanliga. Tog ner E till våran säng så hon fick sova mellan oss, men usch vad dåligt jag sovit. Eller egentligen ingenting alls måste jag säga, hon har legat nära och sparkat på mig och hostat massor. Anledningen var att hon vaknade jätteledsen vid två ( då hade vi just somnat dessutom) och var helt otröstlig. Gick upp och tröstade henne och satt bredvid henne en liiiten stund men så fort jag gick ner så började hon grina hysteriskt. Till slut gav jag upp och lät henne komma till vår säng. Hon somnade direkt men inte jag, T hade inte heller sovit bra efter det tydligen. Så ja, vi får se hur den här natten blir... om hon vaknar inatt igen så ska jag sätta med bredvid henne en stund till hon verkat somna om och sedan smyga ner igen. Alternativ som finns om det ska fortsätta (kanske är en mardröms fas?) är väl att ta ner en madrass åt henne som hon kan sova på på golvet...

Idag är vi som sagt lediga. Vet inte alls vad vi ska hitta på, får en känsla av att en liten dam kommer klättra på väggarna om vi inte gör något....funderade på badhuset men undrar om det är så bra att åka med tanke på hennes hosta...

Inga kommentarer: