tisdag 8 november 2011

Trots

JAAAAA! Snart börjar jag på nytt jobb. Ska verkligen bli kul att få göra något annat, lära mig massor av nya saker och utmana mig själv lite mer än i dagsläget. Snart får jag titulera mig som säljare på Colorama! Fast tjänst på 100 %, kan inte bli bättre!

Så ja, nu kommer sista tiden på D går saaaaakta saaaakta.

På hemmafronten då, E har dagliga utbrott om allt och ingenting. Startar när det är påklädning på morgonen, spelar ingen roll om jag lägger fram ett alternativ åt henne eller om hon får två och hon får vara med och välja ett av dom ELLER omn hon helt får välja själv. Det är ALLTID något som är fel. Sen är det dags för påklädning av ytterkläder, ALLTID bråk om tjockbyxor/överdragsbyxor. Om hon slipper ta på sig dom tex när vi ska åka bil så är det inga problem men ska vi gå till bussen och gå från bussen till dagis och det är kallt så anser jag att hon SKA ha dessa på. Ja jag kan rabbla hur mycket saker som helst som alltid är fel, spelar alltså ingen som helst roll om det är något hon får välja själv eller något vi väljer. Suck. Det är faktiskt så man fasar för att göra saker med henne ibland då man känner av på hennes humör hur det kommer sluta....inte kul...

Är vi hemma och hon får ett utbrott så skickar jag upp henne på sitt rum där hon får skrika och ha sig tills hon blir glad och då får hon komma ner igen och vi säger förlåt och blir vänner. Men fem minuter efter kan det var samma liv igen om samma sak. En utvecklingsfas med andra ord, som jag hoppas går över snabbt!

Annars är hon världens goaste ganska känsliga tös med kloka funderingar och lillgamla uttryck. Mammas lilla hjärta helt enkelt! Vi ska baka pepparkakor på torsdag då vi är lediga tillsammans HELA dagen innan hon ska till pappa i nästan två veckor. Hujeda mig vad lång tid...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis vännen! Hoppas du kommer att trivas!

minnapinna sa...

provar skicka en kommentar, brukar ju inte gå så bra för mig.

GRATTIS till nytt jobb! vad kul!

och: Trotsboken rekommenderar många. Har själv inte läst den, men den ska tydligen vara super.

Sansis sa...

Tack!
Minna; tack så mycket, det kommer blir skitkul! :) Ja den boken har jag också hört massor om så jag tror jag ska beställa hem den faktiskt! men tack för tipset iaf!

Helena sa...

Stort grattis! Är ett jobb som jag också tänkte söka... =)

Sansis sa...

tack vännen! Ska bli spännande med nya utmaningar!