måndag 5 december 2011

Hemma efter en dag av full fart på jobbet. Fick ett par som var in under helgen och hämtade tapetpärmar och tapetrullar för prov, de kom tillbaka idag och jag fick göra lite finjusteringar i deras beställning som de sedan la. Alltså har jag hjälpt dom att färgsätta hela sitt hem och kunnat få dom att tänka i andra banor än när de kom och sen också bli nöjda. Kul! Ingen liten beställning var det heller!

Men det var ju det här med att räkna. Usch jag blir alldeles snurrig av alla kvadratmeter hit och dit, våder, lim åtgång osv osv. Jaja, snart lär jag väl mig det där och rabblar allt utav bara farten jag med.

Väl hemma väntade en stor tjej som var sååå glad över att se mig. Hon och T hade haft en bra eftermiddag tillsammans och kvällsfikat var påbörjat så det var bara för mig att inta middagen samtidigt som gumman åt sin smörgås och det gjorde vi framför tvn. Sen slängde vi ihop en pannkakssmet så jag har lunch imorgon och middag till gumman och T. Gäller att vi blir bättre på att planera maten nu när jag slutar 18 varje arbetspass så T bara behöver antingen värma eller fixa något snabbt till de två.

På onsdag har vi en lek date inplanerad med Hanna och barnen. Trevligt! Länge sedan vi sågs nu, allt för länge sedan mellan gångerna blir det tyvärr. Förr satt vi nästan ihop, sågs varje dag eller varannan åtminstone. Nu hinner det gå två månader mellan gångerna.

Inga kommentarer: