onsdag 25 april 2012

Positivt tänkande

Kan man bli annat än glad när man kommer hem och man ser gräsmattan framme!? På EN dag har det smält så pass mycket.Otroligt!

Idag har varit en bra dag, när man gör annat än bara står i butiken och säljer 8 timmar om dagen så går allt så mycket lättare. Fick åka iväg med min chef, nån typ av VD och en representant från en av våra leverantörer till ett objekt som vi (läs JAG) ska representera på visningsdagarna. Har liksom blivit inkastad från ingenstans till att ska vara spindeln i nätet. Sjukt konstig känsla, mäktig och smickrande på alla sätt. Men också JÄVLIGT nervigt och pirrigt! Så håll tummarna för mig nu att morgondagens utmaning går på räls!

Men jag ska ta det med ro, köra på i den takt jag pallar och inte försöka jämföra mig med min föregångare. Jag är jag och jag gör det jag kan.

Ja ni hör temat på dagens inlägg. Positivt tänkande, stark självkänsla osv osv. Har ju hunnit med att gå på föreläsning av Mia Törnblom ikväll. Riktigt riktigt bra, måste nog till o med köpa hennes böcker!

Imorgon ska jag vakna upp med ett leende och bara ta in dagen och inte ha några förutfattade tankar om den. Ska vakna upp med känslan av att det blir den bästa torsdagen någonsin då det faktiskt händer många bra saker. Tex att Emmy kommer hem imorgon, T kommer hem och vi får massor av ledig tid tillsammans under helgen TROTS att jag jobbar på lördag och halva måndagen!

Inga kommentarer: