söndag 27 januari 2008

Går i tusen bitar

Ja, då var jag vaken igen då. Kröp ner i sängen vid 01.30 och nu är kl 04.10, vaknade av att hemtelefonen ringde, en förvirrad dam som ringde fel. När jag i all hast skulle ta mig upp och ut i hallen för att svara så trodde jag på allvar att jag skulle gå utav vid höfterna ungefär, kastade mig tillbaka i sängen och efter många försök lyckades jag kravla mig tillbaka i sovställning men där tog smärtan över. Kunde inte ligga på något sätt för att avlasta höfterna, känns som att jag är trasig! Magen började knorra, hungrig. Attans! Hur fan ska jag ta mig ner för trappen till köket utan att väcka hela huset samt utan att falla framstupa, kämpade mig upp ur sängen och rotade fram mitt foglossningsbälte ur garderoben. Tänkte att de kanske kan hjälpa till med att trycka ihop höfterna lite och avlasta, och visst plötsligt blev jag lite mer rörlig än tidigare. Så nu sitter jag här, har ätit upp min tallrik med fil och flingor. Funderar på att stappla mig tillbaka till sängen och försöka inta någon sorts sovställning.

Jag lovar, jag ser ut som en 80 årig dam med höftproblem.

Hur fasiken ska det gå imorgon (idag) måste ju ut och rasta hunden dessutom, får se om jag ens tar mig iväg till syster och avslutar projektet. Kanske blir M som får hoppa in efter jobbet och göra en insats.

Herre min skapare, jag tror att jag kommer falla i tusen bitar om jag tar bort höftbältet!

Inga kommentarer: