onsdag 30 januari 2008

Ja då sitter man här med förvärkar likt mensvärk gånger 10 ungefär! Inte så att jag inte klarar av att ta dom men det är tungt, plus att bebis trycker på kissblåsan som F*N under tiden som gör att det gör ännu ondare. Inte så att jag är kissnödig, har testat gå på toa. Det bara KÄNNS som att jag är kissnödig hela tiden. Det strålar bakåt mot ryggen också, fan snälla snälla lilla söta bebis, var nu lite medgörlig och KOM UT!

Känns som att magen hänger ner i golvet, inga kläder passar längre. Allt ser för litet ut, börjar bli rätt less på att sunka omkring i samma kläder hela tiden. Ska hämta ut ett paket från Hm som jag beställt som jag förhoppningvis kan utnyttja efter förlossningen, ska bli såååå underbart att få handla kläder sen igen när kroppen är lite mer sig själv. Har världens problem med att packa BB väskan. Vad tusan ska jag ha med?!

Detta har vi med till bebis:
Filt
3 par sockar
2 bodys med omlottknäppning i strlk 50
2 pyamas strlk 56
2 par byxor strlk 50 och 56
1 fleeceoverall
1 tunn hjälm mössa
Blöjjor

Till mig:
2 par mjukisbyxor
3 linnen
2 långärmade tröjor med dragkedja
1 ammningströja
6 par trosor
Ammningsbehå
Tofflor
Neccesär med diverse hygienartiklar (smink,schampoo,balsam,tandborste,tandkräm)
Ammningsnapp
Ammningskupor
Bindor

ja, vad mer ska man ha med sig?
Frukt, dricka, tidning, kamera, mobil + laddare, plånbok, anteckningblock & penna.

Tips någon?

Nu ska jag ta två panodil och hoppas att jag kan sova trots smärtan, ska ju upp tidigt imorgon. 6.30 närmare bestämt. Lär nog bli en sovstund i bilen om jag känner mig rätt....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du! Är det fortfarande på G? Spännande ju! Nu måste du uppdatera flera gånger, annars tror vi att du är inne o föder :) Filmkamera kanske ni ska ta med, om ni har någon? Är jätteglad att vi filmade lite på förlossningen. Fick bl.a. med Noras första skrik, vägningen osv. :)

Sansis sa...

nej någon videokamera har vi ej, men ska höra mig för bland vännerna om vi kan få låna någon. Tack för tipset! det är ju två olika saker att se på kort och att verkligen få se "live".