torsdag 31 januari 2008

"Monstret i den blå lagunen"

Sådärja, dagen avslutad och snön fullkomligen vräker ner. Mysigt att titta på, mindre mysigt att bege sig ut i. Vilket jag måste för hunden ska få sin sista promenad innan läggdags och idag föll oturen på mig då M sover.
Idag har jag hunnit med att träffa syster Mia (www.photobymaria.com) under en fika på Mat&prat, gått lite på stan och suktat efter alla fina kläder som finnas i butikerna som jag bara kan drömma om att få på mig inom en oviss framtid samt avverkat en trevlig kväll med Hanna,Anders och Walter med en god middag. Mitt humör har väl varit sisådär under dagen pga värk i magen men nu under kvällen har det verkligen inte varit på topp, det började med att M ville bli klippt (annars hotade han med att raka av sig allt hår) och sedan eskalerade det hela tiden så fort han bara öppnade munnen, allt han sa var fel fel fel! Men innan han somnade så hann jag iaf säga förlåt för mitt dåliga humör. Känns alltid bra att ha sagt förlåt innan man somnar, hatar att somna som ovänner.

Mår lite illa,hungrig och ont i mage/rygg. Sådär som det ska vara i slutet av en graviditet. Alldeles underbart...

Imorgon väntar ännu en dag full med planering. Förmiddagen skall jag börja hos syster Lisa, hjälpa henne sätta upp gardinstång och gardiner. Sedan traskar jag vidare till Elin och vi ska väl in till stan för en liten inspirationsrunda. Sedan hem och städa lite, se om tvättstugan är ledig. Tvätta lite bebiskläder som är nyinköpta men ej tvättade. M är på jobbet och sedan åker han direkt till innebandy match i piteå så jag kommer spendera kvällen ensam själv. Kan va rätt skönt det med, ska nog passa på att färga håret då. Och förhoppningvis så har jag fått mig en klipptid imorgon också så ja blir fin i håret innan bebis kommer. Senast jag klippte mig var i augusti lagomt till Hannas o Anders bröllop. Så det är dags nu! Inget dramatiskt utan mer en uppklippning av frisyren jag har.

Jag har förövrigt fått ett fint smeknamn "Monstret i den blå lagunen", detta fina öknamn har M´s arbetskompisar givit mig. Vad grundar dom det på egentligen?! Inte har jag väl betett mig sååå farligt åt under de senaste 8 månaderna, eller??

Inga kommentarer: