torsdag 17 januari 2008

Ordbajs

Godmorgon.
Kors i taket. Inatt har jag faktiskt gjort annat än sitta vid datorn och kännt illamåendet uppe i halsen, JAG HAR SOVIT!!
Helt underbart att inte må illa eller känna krypningar i benen. Jag är människa igen, för ett tag åtminstone. Med min tur (!?) så kommer vi väl få en riktigt envis nattuggla till bebis, därav mina vakande nätter de senaste 9 månaderna. Tror att min kropp liksom förbereder sig inför konstant vaket tillstånd ! jag kommer se ut/bete mig som en zombie, så vad ni än gör hälsa inte på mig på stan i hopp om att få en vettig konversation eller INTE vill bli ignorerade. Snacka om att ta ut helvetet i förskott =) Nä men ärligt, känns bättre att bygga upp en hemsk bild av bebistiden så kanske ja blir glatt överrasskad av att jag faktiskt FÅR sova och att det faktiskt kommer gå bra med alla nya rutiner!

Och det här med det sistnämnda, rutiner. Ja det är något som inte direkt infunnit sig i mitt liv alls för fem öre under mina 22 levnadsår. Markus däremot är min totala motsats, när vi träffades så hade han stora problem med att jag inte alltid åt frukost eller ens lunch ELLER middag, han kunde vakna 11 och äta frukost, sen var det ju lunchtid vid 12 och var tvungen att äta IGEN, denna gång en stadig lunch BARA för att klockan slog lunchtid. Han har verkligen haft rutiner gällande matintaget kan man säga, nästan lite för mycket. Jag anser att det är bra att man kan vara lite mer flexibel *host* och inte alltid vara så beroende av alla måsten/bör och klockslag utan "känna" av lite mer vad man känner.

Ungefär såhär är det för mig, " Nu är kl 12, nyss vaknat. Är jag hungrig? Äter kanske en macka, klockan går. Inser att det snart är middagstid för andra normala men jag är ju inte hungrig än, måste man äta bara för att klockan slår ett visst klockslag? Nä, jag väntar tills magen kurrar. Klockan närmar sig 19-20 tiden. Nu kanske ja börjar känna suget i magen., slänger ihop en middag."

Detta har iofs ändrats mycket under våran tid tillsammans, har försökt anpassa mig så vi faktiskt kan äta middag tillsammans oftare än förr i tiden. Och dessutom nu när jag är gravid så har mitt matintag förändrats nå grymt. Äter stadigt och bra för det mesta, ibland way to much!
Men jag har insett att för barnets skull så ska vi införa bättre rutiner än vi haft, skapa en sorts grundtrygghet någonstans.

ja lite ordbajs av mig såhär tidigt på morgonen. Idag innehåller dagen lite fix här hemma, vila och sen jobb. Näst sista passet på gården. Känns i hjärtat. Kidsen är så fina, säger att dom kommer sakna mig. Man smälter ju!

Over and out.

Inga kommentarer: