tisdag 22 januari 2008

Sjukling

Nu håller min älskling på att kakla i köket, det blir avlånga matta vita kakelplattor. Passar vårat kök bra, inte för flashigt eftersom köket i sig inte är speciellt "modernt" utan det lutar lite mer åt det lantligt mysiga hållet. har haft våra dispyter om hur och när detta skall göras men nu blev det äntligen av på MITT sätt. Jag ville ha det enkelt och inte i tegelsättningsstuk, så det blev vanliga enkla rader med fogarna i raka linjer. Tror det blir super!

Nu har vagnen kommit, oooh så fin den är! Kom dock på att sittdelen INTE går att vända så sen när det är dags för den så kommer vi få ha barnet bortvänt från oss. Stor miss. Men men. Vi överlever nog....

Idag har jag umgåtts med Elin, tog en fika och sedan en sväng på stan tills hon skulle och klippa sig. Sen mötte jag upp syster L för att hjälpa henne välja ut tapeter. Skulle jobba ikväll men kände att eftersom förkylningen blev värre inatt så tog jag bort det passet för under dagen har jag varit otroligt hängig och nu ikväll är jag helt slut. Har vilat mig lite men har inte kunnat sova pga värken i magen och ryggen som inte ville försvinna med panodil. Så nu sitter jag här och har lite värk samt snuva som aldrig förr. Missbrukar nässpray vilket resulterar i syndaflod av näsblod i tid och otid.

Imorgon ska jag och syster L till mamma och hälsa på, var ett väääldigt bra tag sedan jag var där. Tror julafton var senast om jag ska vara ärlig, ÅNGEST! Får se och hoppas att jag är friskare imorgon så jag tar mig iväg, tanken är att jag ska jobba imorgon kväll. Kanske blir att jag tar bort det passet också om jag inte blir bättre. Känns inte alls kul att ha dragit på sig den här jädrans förkylningen NU, jag som aldrig annars brukar bli det. Vill ju vara frisk när förlossningen sätter igång så jag verkligen är i mitt bästa tillstånd och kan ta i för kung och fosterland!

Har inte kommit någon vart med packningen av BB väskan, alla grejjer jag vill ha med mig använder jag ju i princip varje dag har jag kommit fram till. Men ska iaf packa bebis väska, tror det kommer sluta med att jag inte kan bestämma mig vilka kläder jag vill sätta på h*n, så det blir nog hela! garderoben!

NU, vila.

Inga kommentarer: