måndag 21 januari 2008

Gravid - snart mamma!

Godkväll.
Dagen har varit fullspäckad som ja skrev igår. Möte på AF, otroligt givande.NOT! Satt där typ 5 minuter och redovisade mitt tillstånd, GRAVID och MAMMA inom 5 veckor. Kändes skönt att veta att det var sista gången jag var tvungen att sätta min fot där, iaf tills min mammaledighet tar slut OM jag nu inte lyckats hitta mig nått jobb utan deras hjälp(?!).

Var ju till BM idag också, SF måttet låg på 35 nu. Än en gång över på kurvan, attans. Börjar ju gruva mig för att det är en jätte därinne. Vore ju lite konstigt med tanke på våra gener, inte direkt några jättar i familjen. Vågen visade + 14,5 kilo. Känns helt ok, fast ändå tungt. Hoppas de försvinner fort! Hjärtljuden ligger på stadiga 140 varje gång nu och allt ser bara bra ut. Inhandlade bindor och ammningskupor samt en salva (bepanthen) som ja ska ha med mig till förlossningen. Sen är det lite andra småsaker vi ska inhandla också, BLÖJJOR! Det har vi ju glömt kommer ja på nu i skrivande stund. Måste köpas! Febertermometer skall inhandlas, nagelfil (nödvändigt?), tvättservetter....ja vad mer??

Föräldragruppsträff idag, pratat om ammning och pappans roll efter graviditeten. Längtar bara mer och mer till förlossningen!
Sedan kom J och T med barnen, fikade lite fruktsallad och pratade på om förlossning och bebisar. Såklart! Nuförtiden så blir det inte mycket annat man pratar om.
Och nu ikväll har vi planerat lite för hur källaren skall renoveras, det skall ju påbörjas strax.
Imorgon ska vi dessutom kakla i köket. Fräscha upp det litegrann iaf!

Nu, TV.

Bebis, nu är mamma redo!!

Inga kommentarer: