lördag 19 januari 2008

Uppvaknande

Det blev några timmars sömn inatt trots allt. Wonderful!

Vaknade dock av att svärföräldrarna står i hallen och utbrister "ååååhhh va fint" åt våran nyrenoverade hall. Fick snabbt på mig kläderna, kastade mig in på toa o försökte göra mig anständig OCH samtidigt städa undan (läs; kasta in alla grejjer som ligger utspridda överallt in i garderoben) röran på övervåning utifall att dom skulle få för sig att kolla läget på övervåningen.
Jag fullkomligen HATAR oväntat besök, och sen att det är när jag är nyvaken o inte alls på mitt bästa humör gör ju inte saken bättre. Som en bekant sa " det är inte mänskligt att ge en människa 5 minuter att städa undan innan man kommer förbi" och det är sant. Inte för att jag tror att folk egentligen bryr sig om jag har kläder liggandes på golvet i mitt sovrum eller att det står ett berg av disk i diskhon, eller att toaletten inte är skinande ren så man kan slicka på toasistsen. Men JAG bryr mig, för egentligen är det JAG som mår dåligt över att det ser ut som det gör och har det hellre städat än ostädat. Så då vet ni gott folk. Kom inte och hälsa på oanmälda, ge mig MINST en timme att städa innan!

M är på hockey och jag njuter av ensamhete, hade dock varit fulländat om vi hade haft badkar. Jag älskar att bada! Men men, lite musik på hög volym får duga. Bebis och jag dansar runt i lägenheten, känner hur magen följer med fint. Dock inte så vackert att titta på, ser ut som en vattensäng som det är svallvågor i!

Sen vankas det middag hos svärisarna och födelsedagsfika för M´s bror. Kvällen skall spenderas med enbart mys, kanske lite gurka/morötter att dippa.

Inga kommentarer: