tisdag 15 januari 2008

Utflykter

Idag har älsklingen varit en riktig prins. Tvättat kläder på morgonen medans jag fick sova ut, vaknade vid 10 tiden och började göra mig iordning för dagens utflykter. På schemat stod det lampjakt till hallen, presentjakt, ute lunch och föräldragruppsträff.

Lampa hittade vi men avvaktar och funderar lite på saken, ska nog låna hem och se om det verkligen passar. Present fixad, check!

Föräldragruppsträffen var trevlig, fick öva på avslappning och pratade om olika smärtlindringar. Oj så jag skrattade när vi skulle göra vissa övningar, shake the apples - Markus ska alltså skaka mina höfter/rumpa, och det VAR faktiskt skönt, kan tänka mig att det kan hjälpa lite att lindra smärtan. Det lättade liksom neråt. Vi ska öva på några av dessa avslappningsövningar hemma för att se vad som kanske skulle kunna vara något för oss. Fick även se en förlossningsfilm, inget nytt för oss då vi redan förberett oss med många timmar framför webbtv och sett förlossningsserier. Blir lika upprymd varje gång jag tänker på förlossningen, vilken känsla att känna att nu snart föder jag fram ett liv. Jag vill verkligen genomgå denna häftiga upplevelse med positiva tankar och jag tror det underlättar för Markus också om jag känner ett lugn inför det som komma skall.

Nu ska jag leta lite goda recept på nätet och kanske bli så pass inspirerad att jag slänger ihop nått nytt och gott till middag.

Inga kommentarer: