tisdag 15 januari 2008

Matglad och inköp

Hittade ett recept på en smarrig skinksås som jag så snyggt snörde ihop tillsammans med bandpasta, det här med matlagning har aldrig riktigt varit min starka sida. Inte för att jag inte kan laga mat utan mest för att jag är så förbannat lat. VARFÖR ska det ta sån tid att laga mat? VARFÖR ska det bli så mycket grejjer att städa undan efteråt? Dessa saker är anledningen till att jag sällan lagat mat. Men NU helt plötsligt har jag fått värsta rycket, vill testa på nya maträtter (inga fancy dock men sånt som jag aldrig tagit mig för att laga ) .

Iförrgår slängde jag ihop en potatisgratäng som blev himmelskt god tillsammans med lövbiffar som ja stekte. Markus blev mäkta förvånad! Han är den som alltid stått för matlagningen, dock så har han en tendens att fastna i samma gamla spår, dvs kyckling i alla dess former och smaker! Kan vara en bidragande faktor till min nyfikenhet på mat...

Är så köpsugen, allt i min väg vill jag köpa. Nästan! Alla bebiskläder ja ser vill ja handla, fastän jag vet att det är bäst att vänta med tanke på att vi redan har en massa kläder. Har försökt räkna ihop hur mycket vi (jag) köpt bebiskläder för. Kom upp i skrämmande 2600 kr, fatta. För kläder som man inte ens kommer kunna använda mer än kanske två månader.

Detta är lite av vad vi köpt. Skip hop duo skötväska. Teutonia Spirit S3 (även med liggdel, allt i svart) samt en Easyhug bärjsal i svart.











Inga kommentarer: