torsdag 20 mars 2008

Idag har det varit en bra dag för oss alla. Fördrivit tid på stan tillsammans med Hanna och Bea, blivit bjuden på lunch på mat&prat.Tack gumman. Emmy sov i vagnen som en prinsessa, så skönt att hon kan slappna av när man är på utflykt. Shoppade en svart lång hoodie med dragkedja till mig själv och en tunika och strumpbyxor till Emmy för mina 250 kr som jag fick från HM då jag uppnått guldmedlems bonusen. Najs. Gick sen förbi kappahl och bytte kläderna från Niklas och Ida, blev ett till par strumpbyxor och en grön grodbadhandduk med huva. Sedan hem och rensa garderoben från gravidkläder, nu är det städat för en dag eller så. Kommer med all sannolikhet riva ut alltsammans imorgon när jag får min dagliga "har inga kläder att ta på mig panik".
Beställde "Gripe Water", nå engelska kolik droppar som innehåller fänkål, bikarbonat och nå dillvatten som tydligen ska vara bra för kolik barn, och används av engelsmännen samt rekomenderas av läkare i england. Och vi testade ge det idag och kan säga att vi båda tyckte vi märkte av en förbättring. Från att hon inte klarat av att ligga still ensam ( det vill säga inte i våran famn i konstant rörelse) till att kunna ligga still ensam i säkert en halvtimme och vara glad och ge ifrån sig fina små leenden som vi sparsamt fått uppleva. Vilken lycka och kunna se henne slappna av. Och kvällen har varit enklare än andra kvällar, inte alls lika grinig och stånkig av magont som tidigare så vi tror bestämt det hjälpt litegrann. Hon sover förövrigt i egen säng nu, vaggade henne lite lätt i famnen och la ner henne och höll handen på henne så hon skulle känna att jag fanns där tills hon somnade och sen när hon sov så gick jag iväg och hon fortsatte sova och har inte gett ifrån sig ett ljud sen jag la ner henne för en timme sen. MÅSTE ju vara dropparna som gjort det alltså.
Imorgon kommer farmor och farfar och hälsar på en stund innan dom tar med sig hunden och beger sig till tornedalen för att fira påsk. Vi känner att vi inte vill åka iväg så långt med henne än och bo borta. Vi kommer fira påsken med att ta det allmänt lugnt, ta nån promenad om det är fint väder och kanske göra någon god middag och äta lite godsaker. That´s life!
Imorgon ska vi även in till stan en snabbis och köpa lim, pennor och lite annat skoj så jag kan påbörja pillret med Emmys album så det blir färdigt innan hon flyttar hemifrån.
Avslutar med två bilder på mina favoriter. Markus med emmy i sjalen vi fått låna av Hanna och älsklingarna som ligger och sover sött tillsammans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas verkligen att dom där dropparna hjäler lillgumman! /Ida och Melvin

Anonym sa...

men shit va härligt.. ungen sover!! de e ju bara för underbart. vilke jävvla droppar.. de e tur att emmy har en mamma som kan söka på internet =)tack för senast. idag ska vi åka till kalix.. traffa gammalmorfar. ska bli mysigt.. om emmy nu ska börja sova kommer hon säkert sova dygnet runt ett tag för att ta igen lite missad sömn =)/Hanna

Sansis sa...

hanna; ja herregud det e otroligt. Hoppas bara det håller i sig, så hon inte bara har nån kort bra period. men det är så slående att de blev bättre när vi började ge dropparna! internet är guld!