onsdag 5 mars 2008

Lägesrapport, Emmy sitter i babyskyddet och jag gungar den för fullt med min ena fot i hopp om att hon ska somna snart. Har pluggat in en tutte i munnen på henne, så länge den får vara kvar så är hon rätt nöjd. Nu gör jag allt för att hon ska vara tyst, hade egentligen inte tänkt börja med tutte redan men man orkar inte höra skriket heeeela hennes vakna tid. Idag skulle vi egentligen till BM men jag orkar inte dra iväg med henne igen, räcker med att gå ut med hunden idag känner jag. Vill bara att hon ska somna så jag får vila lite....snälla älskade gumman...

Inatt fick jag gå med henne i sjalen nästan hela natten, försökte lägga ner henne när hon väl somnade i sjalen men då vaknade hon lika fort. Har fått sova kanske 2 timmar inatt som mest, och då har jag haft henne PÅ mig.Inte speciellt skön sovställning med andra ord. Men hon är ändå rätt mysig att sova med, luktar bebis. nu blir hon galen....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sandra, jag har fått veta en superkur mot kolik. Det är nåt smör man kokar upp och sen stryker man det på barnets mage, och det ska hjälpa! Ska genast höra av mig när jag fått fram namnet.

En mamma berättade det för mig igår, hon hade gjort så på sin son som hade kolik och han slutade skrika då och är hur nöjd som helst nu.

Sansis sa...

OOOHH! give me give me!!! =)