onsdag 2 april 2008

Skulle skriva ett inlägg igår kväll men var fullt upptagen med att försöka få Emmy i säng, envis liten dam vi har. Ögonen faller igen stup i kvarten men hon slår upp dom igen strax därefter och är kinkig. Övertrött så det sjunger om det. Men till slut vid 1 tiden så föll hon i djupsömn och sussade på sött, så vid 01.30 låg jag i sängen och lyssnade på 9 månader med Annika Lantz. Så rolig bok! Dock så somnar jag efter ca 3 kapitel, varje kapitel är bara några få minuter långa så det går fort för mig att somna nuförtiden! Gumman vaknade halv sju och ville äta sitt första mål sedan 00.30 inatt. Hon har verkligen börjat dryga ut måltiderna och mina bröst sprängs näst intill efter så många timmar av vila!!

Igår var det föräldragrupps återträffen, trevligt att träffa allihop igen och jämföra upplevelser. Vi var dom enda som haft en "normal" förlossning. Resterande har haft super snabba förlossningar där dom kommit in och vart öppna 8 cm utan att ens haft ont, snitt, för tidig födsel eller sugklocka. Emmy var livligast av alla. Hon visar sitt missnöjje mer än gärna. Som tur var hade jag sjalen med och lyckades få henne någolunda lugn i den.

Nu ska vi tvätta, ska böka ner Emmy i sjalen så jag tar mig till tvättstugan. Hon sover för fullt efter maten, hoppas hon kan sova vidare i sjalen.

Inga kommentarer: