måndag 26 maj 2008

altanbygge

Såja, då har man lagt gumman för att sova och hon slocknade innan jag hann ut ur rummet. Lyxigt värre! Svärfar har varit förbi och lämnat lite grejjor inför altanbygget som strax skall påbörjas. Underbart det ska bli med altan så man kan vistas där bak. Ska göra så fint. Idag har jag slipat upp mitt lilla café bord med två stolar, imorgon ska jag köpa vit färg och måla dem. Sedan ska jag kolla ut nått att sätta på skiljeväggarna mellan oss och grannarna, något som täcker så man inte ser in till varandra. Kan bli nått typ av "gräs". Ett parasoll på fot skall också inhandlas och kanske någon utebelysning. Kanske blir någon liten grillfest i sommar om vi nu får färdigt det innan den är slut dvs...

Har nu två stora soffor utöver våran egna soffa ståendes i vardagsrummet, M´s bror har lånat oss dom på obestämd tid. Våran egna soffa ska vi flytta ner till källaren där den sedan ändå ska stå när det är klart. Nu är det omtapetsering i vardagsrummet som behövs göras, less på den bruna färgen som vi kladdade dit för 2 år sedan.

Nu kurrar magen, inväntar M och lillasyster för kvällsfikat. Imorgon blir det en liten tur till stan för att byta ett linne samt förmodligen shoppa något till lillan.

1 kommentar:

Anonym sa...

roligt att läsa om ombyggnadsplaner då jag vet hur det ser ut ;)
har ni gjort om ngt i köket förresten? jag vet att många slagit ut väggen mellan kök och hall.
kram!