torsdag 15 maj 2008

Mys i famnen

Igår kväll så somnade E kl 23. Hon hade ont i magen och fick ingen ro. Men till slut så kom allt de onda ut och hon kunde somna! Hon vaknade dock 04.25 och jag sprang ner för att värma flaskan, när ja kommer upp igen så sover hon. Lade mig igen och vi vaknade 06.30 och då var det matdags. Slurade i sig 180 ml och somnade snällt om, men jag kunde inte somna om av någon konstig anledning så jag klev upp och passar på att plocka undan lite grejjer, klä mig osv.

Nu väntar ja bara på att hon ska vakna och vilja käka. Kl 10 ska vi träffa Hanna och promenera in till stan innan hon ska och jobba. Nu blir det att komma ihåg att ta med gummans mat när man far iväg! Har köpt färdigblandat på tetra som jag har i väskan, smidigt att bara värma på nått café. Lite ledsamt känns det ändå att inte amma, trots att jag vet att varken jag eller hon mådde bra av det då det i slutet bara var krig varje gång. Kände oftast ett obehag inför att amma, men vissa gånger gick det galant. Men men, jag är iaf betydligt gladare med henne nu när vi ger flaska. Och det är suuuupermysigt att krypa upp i soffan när man ska mata och att man kan slappna av på ett helt annat sätt när man vet hur mycket hon får i sig och att man ser att hon blir mätt. Hon tittar upp på en och spänner blicken i en, vissa gånger släpper hon inte blicken från en. När hon låg vid bröstet så flackade blicken och sprattlade med armarna, som om hon va super stressad. Hela hennes kropp var så spänd jämfört med nu. Igår matade M henne för första gången. Nervöst tyckte han, men söta var dom! Såhär skönt kan man somna efter man ätit.


Inga kommentarer: