torsdag 1 maj 2008

Valborg

Vilken underbar dag det varit! Inte bara vädret utan jag har kännt mig superglad och Emmy har också varit en snäll tös. Syster/moster Lisa kom förbi på morgonkvisten vid 11 och vi gick på promenad in mot stan. Väl där gick vi ner på Hm och försökte hitta en jacka till E, men utan resultat. Fortsatte till Lindex då jag sett en röd vårjacka där tidigare som jag tänkte köpa till henne men jag var nog inte den enda då den inte fanns kvar. Fick kolla på pojkavdelningen och där hittade jag en beige jacka åt henne som jag köpte, funkar väl. Inte den snyggaste med ändå helt ok. Vädret har ju varit kanonfint, lite svårt bara att veta h man ska klä de små liven i vagnen. Men jag tror min kombination blev rätt ok, inte för varmt eller för kallt klädd. Såg allt för många barn i vagnar på stan som var alldeles för överklädda. Hellre lite svalare klädd än för varmt då dom bara blir griniga. Förstår jag det, själv svettas man ju ihjäl om man har för mycket på sig en dag som denna.

Jaja, när M slutade för dagen vid 16 tiden så begav vi oss mot sävast till Niklas och Ida för valborgsfirande. Mysigt. Grillade, åt och hade allmänt trevligt. Melvin är såååå söt, en riktig charmknutte. Tänk, han är bara 1,5 månad äldre än Emmy och sååå mycket mer med i allt. Motoriskt och allt, sitter själv i stolen, går i gåstol, skrattar och "pratar". Oj va ja längtar tills E blir likadan.

Idag har amningen gått mycket bättre men hon håller fortfarande på och bökar och släpper tag om bröstet nästan hela tiden. Men hon har itne blivit tokig direkt någongång men det är bara bökigt under amningsstunderna för det mesta, måste sitta och pilla in bröstet io munnen på henne titt som tätt, mjölken rinner och allt blir blött. Suck. Men hon verkar ju iaf bli mätt på det hon lyckas få i sig, konstigt nog. Känns inte som att hon får i sig mycket då halva tiden går åt till att släppa taget och all mjölk rinner på kläderna istället för i munnen på henne. Ska kanske ta en tur till bvc och väga henne för att se hur mycket hon ökat den senaste veckan, för att få lite koll på om hon verkligen får i sig nog. E har dessutom stora problem att vara i pappas famn av någon anledning, hon är otroligt mammig. Detta har tilltagit de senaste 2 -3 veckorna då M börjat jobba mer, tidigare kunde hon somna in i hans famn men nu är det stört omöjligt. Hon gallskriker trots att han har henne i exakt samma position och även i andra ställningar. Så fort jag tar över henne så tystnar hon och kan komma till ro och somna. Riktigt jobbigt att se hur tydligt det är att det bara är jag som gäller. Vill ju att hon ska kunna va med pappa också. och om hon är med M så får inte jag komma och visa mig för då blir hon tokig och vill till mig. Hoppas det går över, börjar bli rätt ansträngande att ha henne på mig 24/7!

Imorgon är M ledig, då ska vi fara till storheden om dom nu har öppet dvs. Kolla lite i butikerna och även hälsa på pappa/morfar på jobbet. Sedan blir det ut till stugan och grilla om vädret tillåter, kanske även en bastu. Skulle sitta fint! Bara den där jädrans bastu ölen som saknas, men snart så ska jag nog kunna unna mig en! Tjuvade en klunk idag, mums. Älskar öl, herregud va gott det är! Nu ska ja ta och skölja emmys mössa som legat i handfatet och tvättats, sedan blir det sängen och lyssna på ipoden.godnatt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Visst var det dig jag stötte på vid järvägstationen/övergångstället?

Sansis sa...

ja det var de =)

Anonym sa...

Det där med mammighet har vi också varit med om. Var någon vecka som var helt extrem, men sen försvann det helt som tur var. Tyckte så synd om min sambo när hon bara skrek....

Och det där med bökandet vid amningen känner jag också igen. Det kommer och går. Lite jobbigt när allt blir helt dyngsurt av mjölken..haha

Sansis sa...

Linn; har du någon blogg man kan läsa? märkte skillnad på e när M hade varit med henne en hel dag nästan, jag höll mig undan och då gick det mycket bättre mellan dom. skönt.