tisdag 3 juni 2008

full rulle

Solen skiner fortfarande,hade varit mysigt med en kvällspromenad. Men det får jag ta en annan kväll då M jobbar natt inatt, så jag är ensam med bebis och hund. Idag har det varit en bra dag trots E´s dåliga humör, har nämligen fått umgås med Elin idag. Suttit på en filt i en park, ätit frukt och pratat om livets svåra och glada stunder. Sen att man lyckades få sig lite sol gjorde ju inte saken sämre. Tror dock inte att Emmy samtyckte med mig, hon verkar ha svårt att kunna slappna av i värmen. Tror väl jag det, vem vill egentligen ha mössa, långbyxor,strumpor och tröjja på sig i värmen? Men vad gör man inte för att skydda de små liven från solens skadliga strålar. Imorgon ska det också vara fint väder, undrar vad man ska hitta på då. Kanske skulle träffa familjen Carlberg igen innan dom åker bort över helgen och hela nästa vecka.

Idag somnade lilla skruttungen 18.00. Herregud vad skönt! En trött mamma behöver lite tid för sig själv, konstigt att man faktiskt kan uppskatta att få göra hushållssysslor. För det är precis vad jag ska ta mig an nu när hon sover. Diskberget väntar, tidnings/räkningshögen måste rensas och organiseras och alla cd skivor och filmer på vardagsrumsgolvet måste plockas undan i någon låda. Såja, dags att sätta igång!

3 kommentarer:

Anonym sa...

H&M fanns den på! All good? :)

Anonym sa...

Hur gammal är din fialotta nu?
Min är 2 månader o 1 vecka ungefär.. o hon trivs bäst o sitta i sittvagn (!!) som är lutad.
Haha, det ser ju bara för fel ut, men hon är nöjd.
Vet du om det kan va skadligt för deras rygg?
Hon är väldigt stark i nacken redan http://kakan.se/a/sitti.jpg

Anonym sa...

Hej igen!
Nej, det har hon verkligen inte.
Ler och är glad största delen av dagen. Sen har hon självklart "surperioder" under kvällen mest eller eftermiddagen.
Men det verkar ofrånkomligt med dom flesta småbarn.

Hon ligger och gör som situps i liggvagnen och vill komma upp och se, därför har vi provat sittdelen, lutad. Blir ju nästan som liggvagn anyhow.

Vår lillskrot vaknar 1 eller 2 gånger per natt, aldrig mer.

Runt 2 eller 3, sen runt 6.
Så det är helt okej ;)

Vår tjej äter semper profylac, mjölkfri ersättning.
Vet inte om den finns i olika "åldrar" som NAN. Hmm..

Många frågor ;)