måndag 2 juni 2008

Stora tjejen

Ännu en dag att stryka på kalendern. Dagen började segt, E sov 2 ½ timme på förmiddagen så jag tog mig inte iväg förräns vid 1 tiden på stan. Där mötte vi upp Hanna som skulle kolla på skor, även jag skulle behöva ett par nya. Favoritaffären är Din Sko där jag nästan varje sommar fyndar hur många par skor som helst. Billiga som håller en sommar och som man sedan kan slänga typ. Men idag hittade jag faktiskt ingenting som jag föll för, shoppade istället lite saker till E. Det blev 2 par byxor,en mössa,4 par sockar. Allt från favoriten Lindex.

Hoppas vädret är bra imorgon. Då ska vi picknicka med Elin & Alex. Mysigt! Kanske blir en sväng till stan också, usch. Detta är inte bra. Mitt shoppingberoende har inte direkt blivit bättre trots sämre ekonomi. Iofs så är ju barnbidraget till för att köpa saker till barnen, och det är ju det jag gör...

Idag har vi bytt till sittdelen på vagnen. Tror hon trivdes bra, kändes iaf som att hon var mer medgörlig när hon kunde se mer. Nöjdare tjej när man får sitta upp och titta på allt, nyfiken som hon är. Men det känns skummt att se en så liten bebis sitta upp sådär, min lilla tjej håller på att bli en stor tjej. Idag somnade hon 18.30, igen. Underbara rutiner! Så inatt kommer hon vakna vid 2 tiden och vilja äta för att sedan somna om. Undrar om hon blir mättare och kan stå sig längre på vällingen när vi byter till 2:an, vore skönt att slippa mata 2 ggr per natt för det blir att hon sedan vaknar mellan 4-5 på morgonen också.

Inga kommentarer: