tisdag 24 juni 2008

Ledsen liten

Vilken dag. Den lilla älsklingen har haft en supertung dag idag. Vet inte alls vad som flugit i henne. De senaste 3 dagarna (tror jag det blir) så har hon varit superkinkig, knappt något att dugit. Ha henne i famnen konstant är väl det som fungerat bäst, men knappt. Är så jobbigt att ha henne ledsen när man inte vet vad som står på. Kanske tänder? Magont? Trötthet? Sjukdom? Ja, man vet som sagt inte. Man gör ju allt för att trösta så det svider i en när inget verkar vilja fungera.

M jobbar för fulla muggar den här veckan så det är extra tungt. På torsdag ska vi iaf till min mor och föra bort en massa grejjer som vi rensat inför flytten. Börjar känna mig grymt sliten och utpumpat när det kommer till hela grejjen med mamma. Igår när jag var i lekparken med E och A så var det en tjej med sitt barn där som hade med sig mormor som lekte och gullade med barnbarnet. I såna lägen tänker jag mycket på att Emmy aldrig kommer få uppleva såna stunder med sin mormor. Men förhoppningsvis kommer vi även i framtiden ha en bra kontakt med hennes farmor och farfar och att hon får mycket kärlek av dom. Jag tycker det är viktigt att barn får ha bra kontakt med sina mor och farföräldrar om det går, att man iaf ska försöka lägga eget groll (om man har det) åt sidan för barnets skull. Själv har jag växt upp med lite kontakt med mina morföräldrar och det är otroligt trist. Min farmor och farfar umgicks vi rätt mycket med när jag var yngre men jag kommer inte ihåg så jätte mycket, men det jag kommer ihåg var kanon!

Efter många om och men fick jag Emmy att somna i min famn vaggandes kl 19. Så har hon inte somnat på bra länge, så det är uppenbart att allt inte står rätt till.Stackars liten. Hoppas hoppas det går över till imorrn, det blir en lååång dag ensamma även imorgon. Puuuh,godkväll.

Inga kommentarer: