onsdag 25 juni 2008

Lyckad dag

Nu har mina två älsklingar lagt sig och sovit. Den ena tidigare än den andra, E somnade (i min famn vaggandes) strax efter 19 och M kilade upp nu och skulle se resterande tiden av fotbollen i sängen. Yeah right, han somnar alltid framför tvn när han ska se från sängen. Men det är skönt med ensam tid såhär på kvällarna trots allt. Vi umgås desto mer tillsammans på kvällarna när han är ledig, nu ska han ju upp kl 5 så han behöver sova.

Inatt blir det tredje natten i eget rum för gumman, första natten sov jag i samma rum mest för att se hur hon tog det. Hon vaknade några ggr emellan matningarna och sov allmänt oroligt. fick vara vaken ca 40 min med henne en gång, men jag vaggade henne bara i sängen när hon låg vaken och pratade på, till slut somnade hon om.

Andra natten la jag mig i vårat rum som bara är mittemot så jag hörde henne om hon vaknade och skrek. Matning såg ut såhär, ca 23, 02.30 & 4.30 och sedan sov hon till 6.30 imorse då vi klev upp. Jag var betydligt mer utvilad när jag inte vaknat av minsta lilla rörelse från henne som när hon sov i samma rum som oss. Så jag tror det blir att göra klart hennes rum ganska snart! Just nu står hennes säng bara mitt i rummet bland extrasängen, datorn, skötbordet och byrån. Inte speciellt mysigt....

Får se hur det blir inatt då, tredje natten som sagt. Håll tummarna!

Vad har vi gjort idag då? Emmys humör var betydligt bättre idag, dock höll det på att barka iväg hemma innan vi tog oss till stan. Hon lyckades komma till ro och somna i vagnen på väg in, sedan var hon vaken ca 1 timme för att sedan måsta sova igen, så höll hon på under dagen. Hon verkar alltså bara behöva mer sömn än tidigare.

Vi har alltså varit på stan med Hanna och Walter, köpte en klänning och en vit spetströjja till E som hon ska ha på bröllopet i gbg. Sen fyndade jag lite grejjer på POP rean. Inget märkvärdigt, två par vantar i randiga söta färger och ett par röda vitrandiga trosor till henne. Åt lunch på Mcm, fikade på Mat och Prat med fam. Carlberg + kompis & barn och köpte en blommig tunika till mig själv från HM. Känner mig rätt sockersöt i den, nästan lite präktig.Haha.

Ikväll har dom påbörjat altanbygget på allvar. ÄNTLIGEN! När vi kommer hem från resan så
är den klar har dom lovat. Då ska jag fixa till den fin så de utlovade grillkvällarna blir av =) Håll ut mina vänner!

Imorgon är det fullt ös, stan på dagen med Hanna och Walter (kanske Elin o Alex). Inhandla lite grejjer jag glömde idag, kanske leka lite i parken med barnen och sedan vidare till mamma och lasta grejjer på släpet som vi tar till kronan och slänger. Skönt att få det ur världen! Så dagen blir minst sagt speckad. Godkväll.

2 kommentarer:

minnapinna sa...

Vad skönt att det gick relativt bra för henne att sova i eget rum. Både jag och Nora började sova mycket bättre när hon fick eget rum. Lycka till i fortsättningen!

Anonym sa...

Minna: Tack, jag tror det kommer gå kalas bra. Vill återfå vårat "vuxna" sovrum och att man kan ligga o mysa framför tvn i sängen på kvällen tillsammans. För det har vi ju inte kunnat för då har hon vaknat. Ska bli riktigt skojj att få göra om hennes rum! har så många ideér!