torsdag 5 juni 2008

Mammas sol

Jisses, klockan är 21.44 och E sover sedan 16.00! Alltså sover hon för natten, gjorde ett försök till att väcka henne vid 17 tiden då jag tyckte att hon inte skulle sova mer eftersom hon brukar somna för natten mellan 18-19. Men hon var i princip omöjlig att väcka. Min lilla skrutt, alldeles trött. M skulle egentligen sluta 17, men allt blev försenat så han slutade 20.30, så nu ligger han i soffan och ser på tv, jag sitter med bärbara i famnen och inspirationssurfar. M ska ju snart åka iväg igen och jobba, jag kommer förmodligen inte göra många mer knop än att förflytta mig till köket och hämta något ätbart.

Imorgon ska vi till sjukhuset och hälsa på mamma. Får lite ont i magen när jag tänker på det. Sedan blir det mest troligt att åka till stugan och sova där iaf en natt.

Snart ska vi börja med smakportioner till E. Ska börja med potatis. Spännande! nu griper hon aktivt efter leksakerna också, och in i munnen ska dom. Hon tuggar för fullt på allt hon kan, och lyckas hon inte få in det i munnen så visar hon tydligt och ljudligt hur arg hon blir! Hon är riktigt charmig också, ett stort tandlöst leende över hela ansiktet när man pratar med henne, och när man skrattar ljudligt själv så fyrar hon av ett rejält leende med skrattliknande ljud! Underbara barn! Min solstråle!!

Inga kommentarer: